Kernkwaliteiten
professional in finance • directieniveau • 31 jaar ervaring • sales • marketing • processing • retail • people- en verandermanager • mix van theorie en praktijk • doelgericht • hands-on • loyaal en verantwoordelijk • beslisser • communiceert open en direct • mens centraal • bruggenbouwer • sparring partner voor mens en organisatie • op zoek naar wat mensen drijft • helpt mensen om eigen drijfveren te vinden • in dienst van de organisatie • luistert actief • geeft open feedback en creëert "out of the box" openingen • confronterend en eerlijk • "inner strength" als sleutel tot succesvol veranderen • gelooft in keuzes vanuit "inner strength" en eigen verantwoordelijkheid • creëert van daaruit persoonlijk commitment en groei • implementeert bestendig en succesvol • onafhankelijk maar betrokken • stelt de vragen die nodig zijn • treedt buiten de gebaande paden • hard op inhoud • respectvol in de relatie
Nevenactiviteiten
Lid Raad van Toezicht St. Altra (Jeugdzorginstelling Amsterdam, 2008 - 2015) • Marathons lopen • Professionele wildlife fotografie • Bassist band Tripple Orange
2004 - 2005 : ABN AMRO Bank NV, Hoofdkantoor Amsterdam
Manager Central Services Corporate Clients, SVP niveau, ABN AMRO Bank NV, Hoofdkantoor Amsterdam
Commercie: Verantwoordelijk voor het structureel verbeteren en optimaliseren van backofficeprocessen, het verhogen van de operationele klanttevredenheid van corporate clients en het ontwikkelen van productpackages.
Personeel: Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, uitwerking en implementatie van gewenste cultuurverandering, coaching op klant- en resultaatgericht werken, personeelsmanagement 70 fte.
Interne organisatie: Verantwoordelijk voor de ontwikkeling, uitwerking en implementatie van een landelijk reorganisatieproces.