Kernkwaliteiten
professional in finance • directieniveau • 31 jaar ervaring • sales • marketing • processing • retail • people- en verandermanager • mix van theorie en praktijk • doelgericht • hands-on • loyaal en verantwoordelijk • beslisser • communiceert open en direct • mens centraal • bruggenbouwer • sparring partner voor mens en organisatie • op zoek naar wat mensen drijft • helpt mensen om eigen drijfveren te vinden • in dienst van de organisatie • luistert actief • geeft open feedback en creëert "out of the box" openingen • confronterend en eerlijk • "inner strength" als sleutel tot succesvol veranderen • gelooft in keuzes vanuit "inner strength" en eigen verantwoordelijkheid • creëert van daaruit persoonlijk commitment en groei • implementeert bestendig en succesvol • onafhankelijk maar betrokken • stelt de vragen die nodig zijn • treedt buiten de gebaande paden • hard op inhoud • respectvol in de relatie
Nevenactiviteiten
Lid Raad van Toezicht St. Altra (Jeugdzorginstelling Amsterdam, 2008 - 2015) • Marathons lopen • Professionele wildlife fotografie • Bassist band Tripple Orange
2013 - 2015 Service Delivery Manager ICT bij de Belastingdienst
Verantwoordelijk voor het beheer en ontwikkeling van software applicaties specifiek voor het onderdeel Douane.
Het betreft het aansturen, coachen en begeleiden van 115 ICT medewerkers, het binnen tijd (releaseplanning), budget (FTE, EUR) en werkwijze (Scrum/Agile, Prince, VTA) projectmatig vertalen (ontwerpen, bouwen en testen) van klantwensen naar ICT oplossingen.
Resultaat: succesvolle omzetting van 35 applicaties naar Windows, doorvoering reorganisatie van de afdeling Onderhoud & Beheer, doorvoering en ontwikkeling van diverse samenwerkingsverbanden binnen de IV keten, de invoering van ALM en de herintroductie van Leanwerkwijze.